poniedziałek, 21 listopada 2016

Historia montażu

Hej kochani !
Już bardzo dawno temu miałam wam opisać całą moją przygodę z montażem filmów, ale zawsze o tym zapominałam. Ostatnio staram się wszystko zapisywać, by już nic nie wymknęło mi się z pamięci. Nareszcie zebrałam się by napisać tę notkę, więc przygotujcie sobie coś ciepłego do picia i ... życzę miłej lektury !

Moja przygoda z montażem rozpoczęła się już około 2012 roku, kiedy to zaczęłam tworzyć popularne wtedy filmiki pod podkład muzyczny, których gwiazdami były awatary z moviestarplanet. Wraz z czasem moje umiejętności montażu stawały się coraz lepsze. Poznawałam i odkrywałam możliwości Windows Movie Maker'a - najprostszego programu do montażu filmów. Pomimo tak prostego interfejsu, dla moich znajomych obsługa tego programu, to było naprawdę coś - hehe. Zaznaczam, że w tych latach tak naprawdę internet zaczynał się rozwijać i dzieci nie używały komputerów dwadzieścia cztery godziny na dobę, od trzeciego roku życia. 

Poniżej wstawiam wam jeden z kilku stworzonych przeze mnie filmików:


Po wielkim szale na granie w moviestarplanetprzyszedł czas na serię "Zniszcz ten dziennik". Wrzuciłam kilka filmików na mój stary kanał, lecz później wszystko usunęłam. Były to naprawdę prymitywne nagrania, w dodatku kręcone telefonem. Wszystko nadal montowałam w moim starym i poczciwym Movie Maker'ze. Pomimo, że filmiki nie były dobre, to było to świetne ćwiczenie dla mnie. Wiadomo, iż każdy od razu geniuszem montowania nie jest, więc składanie takich okropieństw dawało mi niezłą praktykę. 
W międzyczasie zrobiłam też kilka filmików dla mojej klasy, m.in.:

Konkurs szkolny na parodię serialu
(pierwsze miejsce w szkole)


Po publikacji mojego filmu na zakończeniu roku 2015,  dla kończących wówczas szkołę absolwentów gimnazjum, zauważył mnie pan od informatyki i zwerbował do szkolnej telewizji GimTv23. Z początku byłam do tej całej telewizji bardzo sceptycznie nastawiona, ale z czasem powoli się to zmieniało. Na zajęciach poznałam zupełnie nowy i o wiele bardziej profesjonalny program do montażu - Movie Studio Platinium 13.0, którego z resztą używam do dnia dzisiejszego.
Spróbowałam swoich sił i po raz pierwszy stworzyłam scenariusz. Potem, przy pomocy koleżanek udało się nam wykonać wszystkie zdjęcia i poskładać je w spójną całość. Było przy tym mnóstwo roboty, jak i zabawy. 
Film przedstawia dzień z życia ucznia - tę lepszą i tę gorszą wersję.



Po publikacji pierwszego filmu zapragnęłam więcej. Miałam wiele pomysłów, a mało czasu. Stworzyłam wtedy dwa filmiki bezpośrednio dotyczące szkoły i jej codziennego życia:


Krótki filmik z wywiadami i sondą o szkolnym kole dziennikarskim, w którym z reszta sama byłam. 

 


Ukazanie bardzo dziwnego dnia w szkole z sondą. 



Po zrobieniu tych trzech filmów, trafiła mi się prawdziwa gratka. Dowiedziałam się o konkursie filmowym, pt. "Żyj, nie ulegaj, walcz", o którym pisałam wam TUTAJ! Myślę, że nie muszę tłumaczyć, o jakiej tematyce miał być sam film, gdyż tytuł mówi sam za siebie. Bardzo chciałam wziąć w nim udział, więc zgromadziłam małą ekipę i wraz z nimi stworzyłam najlepszy film, jaki udało mi się nakręcić w całym, moim, krótkim życiu. Było to bardzo trudne zadanie, które wymagało od nas poświęcenia mnóstwa godzin - zarówno do nagrywania, jak i montażu. Długo siedziałam nad samym scenariuszem, a także rozmyślałam nad całym logicznym złożeniem filmu podczas montażu. Finalnie, kiedy przyszedł czas ocenienia wszystkich zgromadzonych filmów, jury wybrało nasz na pierwsze miejsce ! Wysiłek się naprawdę opłacił i to była cudowna chwila. Nie chodziło o same nagrody, które otrzymałam wraz z dziewczynami (chociaż były niczego sobie - hehe), ale o sam fakt, że pierwsze miejsce mówi samo za siebie - jesteście w tym dobre ! 



Podsumowując - moja pasja tworzenia scenariuszów i montowania filmów zrodziła się gdy tylko poznałam urządzenie zwane komputerem. Z początku, jak każdy popełniałam błędy, by potem się na nich uczyć. W końcu, po pięciu latach udało mi się i wygrana w konkursie była tego pięknym podsumowaniem. Najwięcej jednak nauczyłam się w szkolnej telewizji. Tam poznałam nowy program do montażu oraz różne tajniki poprawnego nagrywania. 
Po odejściu z gimnazjum, najbardziej przez okres wakacji bardzo brakowało mi montowania czegokolwiek, dlatego też założyłam swój kanał na YouTube

Kanał powoli się rozwija, więc zapraszam was do obejrzenia najnowszego filmiku!



Dajcie znać, co myślicie o całej tej historii mojej nauki montażu filmów oraz czy podobają się wam one same ?


Zapraszam do pozostałych postów: 
Truth against lie
Baby girl
Moda prosto z ... łóżka !













1 komentarz :

  1. Jak bym czytała o mojej przyjaciółce :) na dzień dzisiejszy zakłada firmę, kręci wesela, różne imprezy, montuje firmą reklamy itp itd.
    Wpadam na Twój kanał ♥
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.